lauantai 9. helmikuuta 2013

Olympus PEN Lite E-PL3

Oikein kivaa lauantai-iltaa!
Olen saanut melkein valmiiksi seuraavan osan Thaimaa-postauksista.. Luvassa on mm norsusafaria ja snorklausta! :) Tähän väliin kuitenkin kamera aiheista juttua. Olen ollut jo jonkin aikaa tyytymätön nykyiseen järjestelmäkameraani, Canon EOS 450D johon olen ostanut lisäosana EF 50mm f/1.8- objektiivin. Objektin hankkiminen sai minut hetkeksi innostuneemmaksi tuosta kamerasta ja valokuvaamisesta,  olenkin ollut varsin tyytyväinen tuohon hankintaan!
Thaimaan reissullamme kuitenkin tuo tyytymättömyyteni nousi taas pintaan ja ajatus kameran vaihtamisesta alkoi toden teolla käydä mielessäni... Olihan minulla tietysti jo eräs vaihtoehtokin mielessä ;)




Nimittäin..Olympuksen Pen E-PL3 minijärkkäri! Olin jo ennen matkaamme lukenut arvosteluja ja käyttäjien kokemuksia tuosta pienestä kaunottaresta..  
Kannan mukana useimmiten koko omaisuuttani ja ajatus siitä, että kassista voisi jättää kokonaan pois tuon ison ja järän järjestelmäkamerani kieltämättä houkutteli :) Ja kuitenkin tämä uusi, pienempi kamera mahdollistaisi järkkärin kuvanlaadun..

Onko teillä siellä ruudun takana kokemuksia kyseisestä kamerasta?! Ottaisin erittäin mielelläni vastaan kommentteja aiheeseen :) Ihan mikään halpa laitehan tuo ei ole..mietinkin, että onkohan tuo vähän "liian hieno" vekotin minulle, joka ei oikeastaan juuri mitään kameroista tiedä, mutta tykkää kyllä kuvaamisesta..

Oikein ihanaa & rentouttavaa viikonloppua!!

2 kommenttia:

  1. Mulla on itseasiassa tuon kameran sisar (Lite e-pl5) ja siihen ainakin olen ollut tosi tyytyväinen. Kokemuksien valossa voisin siis oikein lämpimästi suositella pen-kameraa. Koko tosiaan on näppärä ja vaikka peruskuvaaminen on tehty tosi helpoksi, löytyy innokkaille harrastajille säätöjä jos jonkinlaisia ja näin ollen mahdollisuuksia kehittää kuvaustaitojaan vaativampiin kohteisiin. Valikot ovat helppokäyttöisiä. Mun mielestä kuvanlaatu on mitä mainioin. Suosittelen siis! :) Kannattaa käydä liikkeessä hypistelemässä ja tutustumassa vähän niihin kuvaussäätöihin ja ominaisuuksiin ja tunnustelemassa olisko sulle oikea kamera :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos paljon kommentistasi! Kamera lähti tilaukseen ja ainakin parin testikuvan perusteella olen vakuuttunut, että kamera on tullut jäädäkseen :)

      Poista