perjantai 19. helmikuuta 2016

Miksi tilata edustajan kautta?




"Miksi tilaisin edustajan kautta?" Olen kuullut tämän kysymyksen nyt useampaan kertaan. Niinpä niin, miksi? Miksi et tilaisi?
Olen kuullut myöskin miten asiakkaan kanssa vaatteita, kokoja ja materiaaleja yhdessä pyöriteltyä hän toteaakin vielä miettivänsä ja saahan ne sitten verkkokaupasta tilattua. Toki hänellä on kaikki oikeus näin tehdä, mutta onko asiakkaalle väliä tilaako hän tuotteet edustajan kautta vai itse verkkokaupasta? Kertokaa te ajatuksianne tähän?

Tähän voisin liittää myös erään toisen esimerkin jota olen koko blogihistoriani ajan ihmetellyt. Bloggaaja käyttää tunteja kollaasipostauksen tekoon; etsii siihen sopivat vaatteet, rajaa ja muokkaa kuvat, tekee niistä kollaasin ja vieläpä linkittää jokaisen vaatekappaleen erikseen, jotta lukija olisi ne helppo löytää. 
Mitä tekee lukija, avaa uuden välilehden ja klikkaa itsensä verkkokauppaan etsiäkseen tuon samaisen tuotteen ja lisää sen ostoskoriin. Kaikki tämä vaiva vain ettei bloggaaja hyötyisi  tästä lukijan ostoksesta ja saisi sitä muutamaa senttiä jonka linkin klikkaus ja tuotteen ostotapahtuma hänelle toisi. Taas miksi?

idnosh_avoimetovet

Kyllä, teen tätä NOSH-kotimyyntiedustajan työtä yrittäjänä ja vaikka tämä ei päätyöni olekaan niin on tämä kuitenkin paljon enemmän kuin pelkkä harrastus.
Minulla on tätä varten hankittu Y-tunnus ja maksan tästä hommasta kaikki yrittäjään kohdistuvat maksut ja verot sen lisäksi, että ostan esittelymallistot itselleni. Fakta on, että yritys ei pyöri ilman asiakkaita, joten toiminnan tuekseni tarvitsen teitä, asiakkaitani. 

Edustajalta tilatessaan asiakas puolestaan saa käyttöönsä ammattitaitoni ja innostukseni tätä hommaa kohtaan. Autan parhaani mukaan kaikissa mieltä askarruttavissa kysymyksissä. Kutsuilla pidän tietysti esittelyn ja autan koko, materiaali yms valinnoissa, otan vastaan tilaukset jotka sitten kotona syötän koneelle. Hommani ei kuitenkaan lopu tähän, vastaan edelleen mielelläni mikäli kutsuilta tai muuten vain asiakkaille heräsi kysymyksiä. Kutsujen ulkopuolellakin minuun voi ja saa ottaa siis yhteyttä. Ja jos niin ikävästi kävisi, että asiakas ei olisi tuotteeseen tyytyväinen tai tuotteessa olisi jotain reklamoitavaa on edustaja tällöinkin ensisijainen henkilö johon ottaa yhteyttä. Yhdessä sitten lähdemme ratkaisemaan asiaa ja viemään sitä eteenpäin! En siis niin sanotusti "pese käsiäni" hommasta kutsuilta tilausten kanssa ulos astuessani :)

Teen tätä hommaa koska tykkään tästä! Mungolifen Anna kirjoitti taannoin tätä aihetta sivuten erittäin hyvän postauksen; Find what you love and, let it emloy you Suosittelen lukemaan! 
Pistää kyllä miettimään jos niin monen mielestä työ ei voi olla oikeaa työtä jos se sattuu samalla olemaan myös kivaa ja ihminen tykkää siitä. Onko oikea työ siis vain sellaista josta ihminen ei pidä, se on raskasta ja epämiellyttävää?



P2129940


Paitsi, että asiakas ja kutsuvieraat saavat käyttöönsä ammattitaitoisen edustajan niin kyllähän edustajalta tilatessa hyötyvät muutkin. NOSH esimerkiksi välttyy monilta  turhilta palautuksilta ja vaihdoilta jotka aiheutuvat mm väärien kokojen valinnoista. 

Puhumattakaan asiakkaista! Mikäs sen kivempaa kuin shoppailu omalla kotisohvalla ystävien seurassa mahdollisesti myös hyvästä syömisestä ja juomisesta nauttien! Kutsujen emäntä kokoaa ystävät yhteen ja tarjoaa samalla läheisilleen ihanan ja rentouttavan irtioton arjesta. Jokainen varmasti voi allekirjoittaa tarvitsevansa välillä näitä irtiottoja!
Ymmärrän toki myös sen, että kaikilla ei ole mahdollista tai halua järjestää kotikutsuja, tässä kohtaa avuksi tulevatkin irtotilaukset joita otan myös vastaan. Ja yhtälailla haluan palvella näitä irtotilauksen tekijöitä mahdollisimman hyvin. Järjestän myös kerran, kaksi kaudessa avoimet ovet johon ovat kaikki tervetulleita! Nämä avoimet ovet ovat oiva tilausuus nähdä vaatteet livenä ja päästä hypistelemään niitä ja ehkä jopa tehdä tilaus ilman, että järjestää kutsut itse!



Tässä vielä linkki facebook- ryhmääni josta voitte seurata kauden kulkua ja saada uusinta tietoa tämänhetkisistä sekä tulevista tapahtumista!


Ihanaa viikonloppua! 
Mikä on teidän mielipiteenne näitä kotikutsuja kohtaan?

10 kommenttia:

  1. tosi kiva postaus <3 Kaikenmaailman kutsuille kyl mielellään menis, mut järjestää ei jaksa :D Ihana blogi sulla <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiva kuulla, että postaus oli mieleinen! Myönnän itsekin olevani varsin huono kutsujen järjestäjä vaikka mielelläni muiden kutsuilla käynkin :)

      Poista
  2. Itse pääsen harvoin kutsuille mutta pyrin silti katsomaan tuotteet netistä, sekä tekemään silti tilauksen edustajan kautta pistämällä vaikka viestiä kutsujalle. Pienyrittäjyys <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Totta itsekin tuen mielelläni pienyrittäjiä ja Noshilla kaikki kotimyyntiedustajat taitavat vieläpä olla naisyrittäjiä! Hiphurraa!

      Poista
  3. En ole seurannut blogiasi aiemmin, mutta suuri noshfani olen ja haluaisin jossain vaiheessa järjestää kutsut. Itse mieluiten tilaisin juurikin edustajan kautta, mutta käytännön syistä olen joutunut noshit tilaamaan verkkokaupasta. Tosin niitä blogilinkkejä eri tuotteisiin hyödynnän aina, jos mahdollista -itsellekin helpompaa. -kirmi

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Minäkin klikkaan kyllä aina kaikki blogilinkit jos vain tilaus mielessäni on!
      Ymmärrän kyllä, että joskus voi olla mahdotonta tilata edustajan kautta, onneksi tuo verkkokauppa myöskin on olemassa. Kaikki eivät myöskään halua järjestää kutsuja tai lähipiirissäkään ei innokkaita järjestäjiä ole, mutta me edustajat palvelemme mielellämme myös kutsujen ulkopuolella! Tämä seikka saattaa olla vielä hieman epäselvää monille :)

      Poista
  4. Juuri niin! Samaa olen miettinyt. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Itse en ole keksinyt vielä yhtään tarpeeksi hyvää perustelua sille "miksi ei tilaisi" :)

      Poista
  5. Olisikohan kyseessä taas se kateus mikä laittaa ihmiset toimimaan kyseisellä tavalla? Mene ja tiedä.
    Itse tilaan netistä jonkin verran mutta arvosta suuresti hyvää asiakaspalvelua ja sitä sain jälleen tällä viikolla Oulun Vilassa, kiitos heille. Menin aamulla sinne katselemaan legginsejä, huomaan pian sovittelevani yhtä sun toista ja myyjä kantaa kehoittamatta koko ajan lisää tuotteita sovitettavaksi. Katsoo kanssani lopputulosta ja antaa oman kommenttinsa ja vinkkinsä. Mukaan lähti ehkäpä maailman parhaat farkut ikinä ja super hyvä mieli niin hyvästä asiakaspalvelusta <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Valitettavasti tuo mainitsemasi seikka saattaa olla ainakin joissain tapauksissa kyseessä :(
      Pienten lasten kanssa tuo verkkokaupoissa shoppailu on kyllä todella helppo vaihtoehto, mutta pyrin kyllä kivijalkamyymälöitä mahdollisuuksien mukaan myöskin käyttämään. Ihana kuulla noin hyvästä asiakaspalvelusta! Kyllä se vain piristää mieltä <3
      Toisaalta taas olen kaksi kertaa saanut eräässä ravintolassa niin huonoa palvelua, että vaikka siellä ruoka hyvää onkin emme enää käytä kyseistä ravintolaa! Pitäisköhän antaa pitkästä aikaa taas mahdollisuus ;)

      Poista